Cseh-szlovák érem
1800 utáni Nemzetközi Gyűjtemény
Alkotó | |
---|---|
Kultúra | brit |
Készítés ideje | 19. század vége |
Tárgytípus | festmény |
Anyag, technika | olaj, vászon |
Méret | 91 x 121,5 cm |
Leltári szám | 546.B |
Gyűjtemény | 1800 utáni Nemzetközi Gyűjtemény |
Kiállítva | Ez a műtárgy nincs kiállítva |
Az a laza érdekszövetségben álló festőtársaság, amelyhez Walton is csatlakozott, és akiket Glasgow-i Iskolaként vagy gyakran “Glasgow Boys”-ként emlegettek, a francia plein air festészetben talált megerősítést az akadémikus konvenciók elleni küzdelméhez. A csoport többi tagjához hasonlóan, az 1880-as évek végére Walton stílusa is Whistler hatása irányába tolódott. Csendéleteinek és tájképeinek élénksége, eleven színei és oldott formái szereztek számára Európa-szerte széleskörű elismertséget. “A patak” című tájképe az 1902-es tavaszi tárlatról került megvételre.
Tóth Ferenc
Peregriny, János, Az Országos Magyar Szépművészeti Múzeum állagai. 3. rész, Új szerzemények. 1.füzet: a, Festmények; b, Festmények módjára kezelt műtárgyak, Országos Magyar Szépművészeti Múzeum, Budapest, 1914.
Tóth, Ferenc, Donátorok és képtárépítők. A Szépművészeti Múzeum Modern Külföldi Gyűjteményének kialakulása, Szépművészeti Múzeum, Budapest, 2012, 171. o.
A folyó kutatások miatt a műtárgyra vonatkozó információk változhatnak.