Négy képtörténet
1800 utáni Nemzetközi Gyűjtemény
Alkotó | |
---|---|
Kultúra | német |
Készítés ideje | 1895 |
Tárgytípus | festmény |
Anyag, technika | olaj, vászon |
Méret | 162,5 × 145,5 cm |
Leltári szám | 124.B |
Gyűjtemény | 1800 utáni Nemzetközi Gyűjtemény |
Kiállítva | Ez a műtárgy nincs kiállítva |
Stuck a müncheni Secession egyik alapítója volt 1892-ben. A kép készülésének évében, 1895-ben nevezték ki a Képzőművészeti Akadémia professzorává, ahol Kandinszkij és Klee is tanítványa lett. A szimbolizmus titokzatos képzeletvilágának megtestesítője és a 19. századvégi festészeti kísérletek vezető alakja volt Münchenben. A femme fatale, az érzékien csábos, démonikus nő halálos ölelése az egyik gyakran visszatérő témája. Minden stilisztikai eszköz, a feszített, szűk térbe zárt kompozíció, a nyers színek (amelyek az idő múlásával sajnálatosan besötétedtek), valamint a testes formálás a kép hangulatának brutális erotikáját fokozzák.
Tóth Ferenc
Peregriny, János, Az Országos Magyar Szépművészeti Múzeum állagai. 2.rész, A Nemzeti Múzeum sorozatai. 2. füzet; d, Az új leltár anyaga; e, A régi depôtbeli sorozat; f, Az új depôtbeli sorozat; g, Az átadási okmányok; h, Tárgymutató, Országos Magyar Szépművészeti Múzeum, Budapest, 1909.
Tóth, Ferenc, Donátorok és képtárépítők. A Szépművészeti Múzeum Modern Külföldi Gyűjteményének kialakulása, Szépművészeti Múzeum, Budapest, 2012, 92., 94-95., 101., 163. o.
Múzeumi Kalauz: Magyar Nemzeti Galéria, A Magyar Nemzeti Galéria kiadványai, Szépművészeti Múzeum – Magyar Nemzeti Galéria, Budapest, 2018, 246. o.
Remekművek: Magyar Nemzeti Galéria, A Magyar Nemzeti Galéria kiadványai 2020/5, Szépművészeti Múzeum – Magyar Nemzeti Galéria, Budapest, 2020, 43. o.
A folyó kutatások miatt a műtárgyra vonatkozó információk változhatnak.