
Tücsöktánc I.
Jelenkori Gyűjtemény
A hetvenes években az avantgárd művészet a totális szabadság irányába fordult. Átjárást biztosított a különböző művészeti ágak között, felszámolta a műfajok merev struktúráját, korlátlan eszközhasználatra törekedett, és eltörölte a művészet és nem művészet közötti határvonalat. Bukta Imre magától értetődő helyzetnek fogta fel ezt az állapotot, és kreatív módon érvényesítette tapasztalatait. „Agro art” (mezőgazdasági művészet) munkáiban – mint az 1985-ben készült Hajnali szabad permetezés című művében – a falusi élet banalitásokból építkező új értékrendjére reflektál. Akciói, triviális anyagokat (trágyát, hulladékot, mezőgazdasági eszközöket) felhasználó installációi ironikus megközelítésűek. Ez a munkája is a permetező embert állítja a középpontba, akinek megjelenítését munkaeszközökkel és tárgyakkal – ásóval és befőttesüveggel – egészíti ki. A Mezőszemerén élő és alkotó művész az élet realitását az alföldi falvak életének aspektusából vizsgálja és jeleníti meg.
A folyó kutatások miatt a műtárgyra vonatkozó információk változhatnak.