En
Vissza a találatokhoz

Madonna Paul Du Bois

Alkotó

Paul Du Bois Aywaille, 1859 – Uccle, 1938

Kultúra belga
Készítés ideje 19. század vége
Tárgytípus szobor
Anyag, technika bronz
Méret

41 × 36 × 28 cm

Leltári szám 1524.U
Gyűjtemény 1800 utáni gyűjtemény
Kiállítva Magyar Nemzeti Galéria D épület, Első emelet, Delacroix-tól Vasarely-ig – Válogatás a Szépművészeti Múzeum 1800 utáni Nemzetközi Gyűjteményéből, Kabinet

Paul Du Bois együtt végezte tanulmányait Égide Rombaux-val, Victor Rousseau-val és George Minne-nel, bár munkássága kevésbé ismert, mint pályatársaié. A brüsszeli Királyi Képzőművészeti Akadémia szobrász szakja után Charles van der Stappen műhelyében, az Atelier Libre-ben képezte tovább magát. 1883-ban pedig alapító tagja lett a Les Vingt csoportnak, ahol rendszeresen ki is állított 1884 és 1893 között. Köztéri szobrok, épületplasztikák és síremlékek mellett ékszereket, használati tárgyakat is készített, szobrai számos európai múzeumban megtalálhatók. Bár Du Bois támogatta az avantgárd művészeti törekvéseket, ő maga inkább a naturalista, Van der Stappen-i stílus követője maradt, tömören megfogalmazott alkotásai kiegyensúlyozottak. Bár a budapesti büszt a szobrász feleségét, Alice Sèthe-et ábrázolja, a Madonna cím azt sugallja, hogy ez esetben felesége az idealizált, jóságos és tiszta nő szimbóluma, bronzba öntve. A századforduló művészeinek kedvelt témája volt a nő, aki hol csábító, romlott femme fatale-ként, hol a tisztaság és ártatlanság megtestesítőjeként jelent meg az alkotásokon. A szobrot a magyar állam 1897-ben vásárolta meg a Szépművészeti Múzeum számára a Műcsarnok tavaszi nemzetközi kiállításáról.

Somodi Anett

A folyó kutatások miatt a műtárgyra vonatkozó információk változhatnak.

Kiállításaink közül ajánljuk