
20. számú rajz
1800 utáni gyűjtemény
Alkotó | |
---|---|
Kultúra | francia |
Készítés ideje | 1874 |
Tárgytípus | festmény |
Anyag, technika | olaj, vászon |
Méret | 54,3 x 89,3 cm |
Leltári szám | 202.B |
Gyűjtemény | 1800 utáni gyűjtemény |
Kiállítva | Ez a műtárgy nincs kiállítva |
A normandiai Eugène Boudin meghatározó szerepet játszott az impresszionizmus kialakulásában. A természet közvetlen megfigyelésén, a plein air festészet gyakorlásán alapuló művészete, lendületes ecsetkezelése a mozgalom egyik legfőbb ösztönzőjévé avatták őt. Művészi érdemei ellenére azonban sokáig főként Monet mestereként emlegették. 1856-ban történt találkozásukat követően Boudin tanácsai, művészeti eszméi mély hatást gyakoroltak az ifjú Monet-ra. Kedvelt motívumai is inspirálták őt: az 1860–1870-es évek derekán hozzá hasonlóan előszeretettel ábrázolta a felkapott normandiai strandok forgatagát. Boudin alkalmanként a vadabb breton partokat is felkereste. Az 1870-es évek elején számos festményt készített Portrieux környékén, ahol megörökítette a kikötőben állomásozó hajókat és a sziklás tengerpartot. Ez esetben a falu mindennapi életébe nyerhetünk betekintést. A képen remekül érvényesül a festőre jellemző lendületes, egyszerre könnyed és pontos ecsetkezelés. Az enyhén felhős ég érzékeny megjelenítése ismét bizonyítja, hogy Corot jogosan emlegette Boudint az „egek királya”-ként.
A folyó kutatások miatt a műtárgyra vonatkozó információk változhatnak.