
A Boden-tó
1800 utáni Nemzetközi Gyűjtemény
Alkotó | |
---|---|
Kultúra | belga |
Készítés ideje | 1894 |
Tárgytípus | szobor |
Anyag, technika | bronz |
Méret | 44,5 × 48,5 × 37 cm |
Szignó | gipsz vagy agyagmintába irt jelzéssel elöl lent, balra, a jobb csukló mellett: G. Minne |
Leltári szám | 6213.U |
Gyűjtemény | 1800 utáni Nemzetközi Gyűjtemény |
Kiállítva | Ez a műtárgy nincs kiállítva |
Minne művészeti pályafutásának kezdetén grafikáival hívta fel magára a figyelmet. Érzékeny, a miszticizmus iránt érdeklődő emberként közel állt kora szimbolista költőihez és íróihoz, akik számos esetben bízták meg költeményeik illusztrálásával.
Az Apáca Maurice Maeterlinck Üvegházak című kötetének (1889) Imádság című versével hozható kapcsolatba. A szobor 1894-es, fából faragott, első változatának címe szintén Imádság volt. A műnek számos változatát ismerjük: a Siratóasszony, Apáca, Ima, Áhítat elnevezések arra engednek következtetni, hogy a művész egy különleges lelkiállapot ábrázolására törekedett. A szigorúan zárt, expresszív háromszög-kompozíció a töprengéssel vegyes végső kétségbeesést, a fájdalmat, a szomorúságot, a reménytelenséget fejezi ki: azt a lelkiállapotot, melyben csak az ima segíthet.
Minne korai, századforduló előtt keletkezett alkotásai közül ez az egyik leghíresebb. Egyéni hangvételű művei hatással voltak a következő generációra, különösképp a német expresszionizmus néhány alkotójára.
Somodi Anett
A folyó kutatások miatt a műtárgyra vonatkozó információk változhatnak.