
Építkezők
Jelenkori Gyűjtemény
Alkotó | |
---|---|
Készítés ideje | 1985 |
Tárgytípus | installáció |
Anyag, technika | fa, fém, papír, műanyag, festett üveg, installáció |
Méret | 240 × 400 × 80 cm |
Szignó | Jelezve jobbra lent: MUNKÁSIKON |
Leltári szám | MM91.24 |
Gyűjtemény | Jelenkori Gyűjtemény |
Kiállítva | Magyar Nemzeti Galéria D épület, Harmadik emelet, Lépésváltás – 20. századi művészet 1945 után, Lépésváltás kiállítás |
A hetvenes években az avantgárd művészet a totális szabadság irányába fordult. Átjárást biztosított a különböző művészeti ágak között, felszámolta a műfajok merev struktúráját, korlátlan eszközhasználatra törekedett, és eltörölte a művészet és nem művészet közötti határvonalat. Bukta Imre magától értetődő helyzetnek fogta fel ezt az állapotot, és kreatív módon érvényesítette tapasztalatait. „Agro art” (mezőgazdasági művészet) munkáiban – mint az 1985-ben készült Hajnali szabad permetezés című művében – a falusi élet banalitásokból építkező új értékrendjére reflektál. Akciói, triviális anyagokat (trágyát, hulladékot, mezőgazdasági eszközöket) felhasználó installációi ironikus megközelítésűek. Ez a munkája is a permetező embert állítja a középpontba, akinek megjelenítését munkaeszközökkel és tárgyakkal – ásóval és befőttesüveggel – egészíti ki. A Mezőszemerén élő és alkotó művész az élet realitását az alföldi falvak életének aspektusából vizsgálja és jeleníti meg.
Radványi, Orsolya (ed.), Remekművek: Magyar Nemzeti Galéria, A Magyar Nemzeti Galéria kiadványai 2020/5, Szépművészeti Múzeum – Magyar Nemzeti Galéria, Budapest, 2020.
A folyó kutatások miatt a műtárgyra vonatkozó információk változhatnak.