Feleségem
Jelenkori Gyűjtemény
Alkotó | |
---|---|
Készítés ideje | 1991 |
Tárgytípus | installáció |
Anyag, technika | szén, fa, papír |
Méret | Teddy: 49 × 201 × 56 cm, |
Szignó | Jelzés nélkül |
Leltári szám | MM99.49 |
Gyűjtemény | Jelenkori Gyűjtemény |
Kiállítva | Magyar Nemzeti Galéria D épület, Harmadik emelet, Lépésváltás – 20. századi művészet 1945 után, Lépésváltás kiállítás |
Kicsiny Balázs művészetének fő motívuma az otthon, illetve az otthontalanságból fakadó konfliktusok. Magánmitológiát jelenít meg, amelynek döntő meghatározója a gyermekkor: a salgótarjáni bányászcsalád, a francia újhullám kiskamaszként látott filmjei és a francia PIF képregény, amelynek hősei Teddy, Bob és Jacques.
Az itt látható munka fő eleme a három, papírból hajtogatott hajóforma az elvágyódásra, a túlvilágra való utazásra utal, amelyet a művész kibővít a keresztény kultúrkörből vett, az egyházat mint hajót szimbolizáló jelentéssel. A szakrális elemet profanizálja a gyermekkorában gyakran forgatott PIF képregény hajók oldalára ragasztott oldalaival.
Kicsiny Balázs műveinek visszatérő eleme a szén, a fekete-fehér ellentétpár, az út–utazás–útkeresés motívuma. Ebben a korai művében is felvetette a súlyos bányászmúltat szimbolizáló valóság és a képregények közvetítette fikció kettőségének izgalmas dinamikáját.
A folyó kutatások miatt a műtárgyra vonatkozó információk változhatnak.